Hvor effektivt elementet er (dB/W) er vel heller ikke helt uvesentlig?
er nevnt tidligere at folsømheten bør være nuenlunde likt ellers kan man justere folsømheten på diskanten da den kan -som regel- justeres mellom -6db opptil 6dB og dette er i FORHLOD til bassen/mellomtonen....
et lite tileggs spm: er delefilteret bygget for en max effekt, som jeg prøvde å hinte til i tidligere svar?? jeg ville nesten tro det i tilfelle,men kan vel være gode marginer??
nja.. det er ikke "selve delefiltre" som begrenser effekten men effekten som elementene tåler... da den mest utsatt komponent for effekt i delefiltren er kondensatorene og maximal spenning på disse ligger ifra 100volt og oppover men rimelig og enkle/billige delefiltre som bruker bipolare kondesatorer som bare tåler 50volt -topp til topp verdi... blir kankje noe å tenke over, Morel bruker polypropylen om jeg husker riktig på denne modellen som det er snakk om -og 250v isolasjons spenning. så i praksis er effekt ikke noe å tenke så mye over i dette tilfelle og de andre fleste
Send meg en mail så skal vi se om vi ikke kan hjelpe deg med å bytte fra 4" til 6,5"!
Mvh
Pål
Bilradiosenteret Importør av Morel, MMATS Pro Audio, DTI og HushMat. Besøk vår butikk og monteringsverksted i Hønengata 48, 3513 Hønefoss. www.bilradiosenteret.no
Comment